Wednesday, September 22, 2021
Biha Eat Clean
Biha LIVE FB
Saturday, September 18, 2021
Kedai Makan Sebelah
![]() |
| Gerai Makan kami selalu order Nasi Goreng Daging |
Friday, September 17, 2021
First time di Coffee Garden, Terengganu
Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum
Haaa hari tu aku ada pergi ke sebuah coffee house. Nama tempat tu Coffee Garden.
Coffee Garden tu terletak di Gong Badak. Suasananya memang tenang kalau kita nak chill-chill, lepak-lepak sambil minum kopi.
Dekat sana, aku order dua minuman - satu untuk bawak balik - Java Chip Frappe dan satu lagi untuk minum kat sana - lemon sparkling honey. Nice.
Dua-dua air minuman tu best. Aku suka. Tak terlalu manis dan tak terlalu pahit.
Untuk makanan aku order Crispy Chicken Chop. Portion ayam dia besar dan memang crispy. Yummy!
So, recommended - lah kalau nak makan kat sini. Nice place by the way. Tempatnya luas dan ada tiga bahagian - exclusive (dalam pintu bertutup), inside cafe dan outside cafe. So boleh pilihlah nak duduk mana. Mana-mana yang kita selesa.
Kedudukan Coffee Garden tu berhampiran dengan Yogulp Cafe. Mungkin esok aku boleh pergi cuba? haha. Lupa plak duit tarak. haahaha. Terutamanya sekarang dah hujung bulan, al-maklumlaaaa hehe.
Untuk rate Coffee Garden sebab dia baru aku bagi 4/5 bintang. 😊
Aku punya tastebuds rakyat marhaen je, so sedap bagi aku tak sama mungkin dengan korang. Boleh pergi cuba sendiri.
Sunday, September 12, 2021
Nikmat Mata
Monday, September 6, 2021
Jemput Follow Saya Insta dan Youtube
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum
Saya nak jemput beramai-ramai untuk follow saya di:
INSTAGRAM: nurrabiha.mn
YOUTUBE: Nur Rabiha ( UCzc7ab9AmNxFF6-RgXh6UXg )
Saya ada share serba sedikit pasal mata dan bidang yang saya minat iaitu OPTOMETRY. Moga dapat sebarkan ilmu kepada semua. Semoga beroleh manfaat. Moga ini boleh bawa pahala saya ke akhirat. 😄
Saturday, September 4, 2021
TUNNEL
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum
TUNNEL.
Sebuah drama KOREA yang mempunyai 16 episod.
Berdasarkan tajuk drama tersebut, ia berkisar tentang kematian yang berlaku di sebuah tunnel pada tahun 1987. Sebanyak enam mangsa yang dibunuh secara bersiri dan pihak polis tidak mampu menangkap pembunuhnya sehinggalah kes dibawa ke tahun 2017.
Pada suatu hari, seorang anggota polis merentas masa dari tahun 1987 ke tahun 2017 ketika sedang mengejar pembunuh tersebut. Malangnya, anggota beliau tidak sempat melihat wajah pembunuh itu.
Ketika merentas masa dan sampai ke tahun 2017, beliau tidak perasan akan perubahan zaman yang dialami sehinggalah keesokan harinya apabila beliau melihat keadaan pejabat berubah dengan begitu drastik sekali.
Maka, sejak daripada hari tersebut, beliau tidak dapat kembali ke masa silam semula dan bermulalah perjalanan beliau menjejaki pembunuh tersebut kerana setelah 30 tahun menghilangkan diri, pembunuh bersiri tersebut kembali muncul dan melakukan pembunuhan semula.
Saya tidak menyesal sama sekali menonton drama ini. Kadang tu sampai menonton 2-3 kali tapi tak pernah bosan pun sebab jalan ceritanya sangat menarik. Ditambah pula dengan para pelakon yang terbaik dipilih untuk menjayakan watak dalam drama tersebut.
Sangat recommend untuk menonton drama ini. Saya bagi 10/10 bintang. ⭐




