Wednesday, July 31, 2013

Selamat Hari Lahir Biha

Assalamaualaikum

Bismillahirrahmanirrahim.

Hehe. Tengok tajuk pom rasa macam nk senyum sampai ke telinga. *tahan-tahan haha
Diri sendiri je lah yang rasa macam tu. Orang lain tak lah kan.

Semakin dewasa ini, tarikh hari jadi tidak akan menjadi suatu benda yang kita nak gembira sangat. Hal ini adalah kerana (macam tengah buat karangan sekolah menengah hihi), hari lahir adalah hari untuk kita bermuhasabah (yang ini bab paling penting) hari untuk kita mensyukuri nikmat yang Allah berikan selama kita 22 tahun kita hidup. Nombor itu adalah sangat sedikit jika ingin membandingkan detik-detik yang telah kita lalui dari saat pertama kita menghirup oxygen dari dunia ini (waktu lahir).

Alhamdulillah saya dilahirkan dalam keadaan normal dan baik. Itu sudah merupakan nikmat yang tak terhitung. 'Time' posting di hospital adalah waktu di mana kita boleh sentiasa menghitung dan memuhasabah diri akan seinfiniti nikmat yang Allah beri kepada diri kita. Kasih sayangMu melimpah ruah, Ya Allah. Ada banyak 'babies' yang dilahirkan pramatang di mana mereka perlu membuat 'check-up' secara menyuluruh akan kesihatan anak mereka. Mereka terlalu kecil untuk melalui semua itu. T.T

Saya dibesarkan dalam keadaan baik dan sihat walafiat, thanks to my parents yang menjaga saya sehabis baik sehingga pejam celik- pejam celik I am 22 years old now.

"Ya Allah, ampunilah dosaku dan dosa kedua ibubapaku dan kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihaniku masa kecilku"

Sweet kan doa ni? Bacalah selalu usai solat. InsyaAllah Allah kabulkan doa seorang anak untuk kedua ibubapanya.



Doa untuk Kedua Ibu Bapa
Doa untuk ibu bapa.



25 July 1991 (Hari Khamis saya dilahirkan)





Happy bithday dear, Allah selamatkan kamu :)

Best je nampak kek kat atas. Tahun ni tak ada kek. Nak jugak makan kek sebab bukan tiap-tiap hari makan kek. On special occasion macam ni lah kek memainkan peranan kan. Hahaha *tak gitu?

I'm grateful cause I got great wishes from great people. Mena post on blog about me on my birthday.



Hehe (^_^)/

Best wishes from beloved juniors opto.

Dapat wish birthday dari kawan di perantauan.


Birthday wish from Sofiah.

Mostly I got unexpected wish from my friends. Hehe ^^ *gembira2
And also wishes from my unforgettable classmates. Thanks everyone :)

Ma'assalamah wa ilalliqa' <3







No comments:

Post a Comment