Thursday, September 19, 2013

Terharu / I'm touched

Assalamualaikum

Bismillahirrahmanirrahim...

Terharu, malu pom ada. Saya selalu merasakan ada sahaja orang yang Allah hantar untuk melindungi saya, menjaga saya, mengambil berat pasal diri ini. Terasa sangat terharu dan malu. Malu pada orang yang Allah hantar tersebut, malu pada Allah sendiri. Amalan tidak seberapa mana, tapi merasakan penjagaan Allah terhadap diri ini sangat tinggi. Subhanallah. Allah kerap kali memyelamatkanku dalam keadaan tertentu.

Hari ini, malu. Malu terhadap sir yang sangat mengambil berat. Mengambil berat terhadap diri ini kat klinik even dalam kelas pun. Teringat lagi waktu itu, waktu getir, penuh derita, pahit, kelat dan sebagainya. Sir lah yang datang memujuk diri ini, memberi kata-kata semangat. Saya tahu sir cuma mahu mengambil hati, tapi terima kasih sir sebab cuba sooth kan perasaan ini.

Sir adalah anugerah Allah untuk saya. Dan ramai lagi orang lain yang Allah anugerahkan untuk saya. Saya sangat beruntung, seberuntung nama saya. Allah hantarkan bantuan dalam bentuk manusia-manusia yang amat ambil berat terhadap diri ini even walau diri ini tidak pun meminta diberi perhatian sedemikian.

Thanks sir.



No comments:

Post a Comment