Friday, November 11, 2022

Review Buku: Aku Bukan Superman: Aku Pemuda Luar Biasa

Assalamualaikum

Bismillahirrahmanirrahim


Hari ini saya telah habis membaca sebuah buku bertajuk Aku Bukan Superman:Aku Pemuda Luar Biasa. Buku ini saya habiskan dalam masa dua hari. Buku ini menggunakan gaya bahasa yang mudah difahami oleh golongan muda dan mudah untuk sampai kepada hati pembaca. Buku ini ditulis oleh Asyraf Farique dan diterbitkan oleh Humaira Bookstore.

Buku ini cukup luar biasa sekali. Ia memberikan kesedaran tentang peranan seorang pemuda agar tidak mensia-siakan masa dengan sesuatu yang tidak bermanfaat sebaliknya sentiasa membaiki diri agar dapat menjadi pemuda yang berjuang untuk agama.

Kita telah banyak dilalaikan dengan agenda Barat seperti hedonisme dan 4S: Sex, Sport, Screen, Song. Betapa ramai anak muda yang meninggalkan solat, lalai dengan hiburan dunia dan kurang mengambil cakna tentang keadaan umat Islam kini seperti yang berlaku di Palestin, Syria dan Rohingya.

Kenapa semua ini berlaku dan bagaimana kita mahu berubah? Perkara tersebut ada dikupas dalam buku ini. Kepada anak-anak muda yang ingin membuka minda dan menjentik kesedaran untuk menjadi lebih baik dan berubah, buku ini adalah pilihan tepat sebagai permulaan untuk memulakan langkah yang pertama. Iaitu, KESEDARAN. 

No comments:

Post a Comment