Tuesday, August 10, 2021

APPRECIATION POST TO MENA

 Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum


SELAMAT HARI LAHIR MENA!!

Bersama Mena dan anak-anaknya, seorang lagi ada dalam perut


Hari ni 10 hb Ogos, marked hari lahir sahabat baik saya Mena. Mena adalah kawan saya yang paling lama. Kami berkawan daripada sekolah menengah masa tu kami di tingkatan empat. Pernah satu kelas semasa di tingkatan dua tetapi kami tidak berkawan sangat pada ketika itu. 

Al-kisahnya macam mana kami boleh bersahabat baik adalah kerana pada tingkatan empat kami berdua ditawarkan untuk menjadi ahli Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) sekolah. Daripada pakaian seragam berwarna putih ke pakaian seragam berwarna biru selama dua tahun; tingkatan empat dan lima.

Oleh sebab kami berdua baru dilantik dan tidak ada geng pun dalam MPP ketika itu, jadi kami banyak bergantung antara satu sama lain kalau nak ke mesyuarat MPP atau event berkaitan dengan MPP. 

Tambahan, kami berdua sekepala. Haha. Tak sangka bermula daripada situ, kami jadi bertambah rapat sehingga menjadi kawan baik (BFF) sampai sekarang. Persahabatan kami sudah menjangkau 14 tahun. Lama giler! Kalau dekat universiti tu semua dah tahu kalau sebut Biha mesti ada Mena, kalau sebut Mena mesti ada Biha. haha.

Perjalanan persahabatan kami daripada SEKOLAH MENENGAH, PLKN, ASASI sehinggalah ke UNIVERSITI mendapat KOS dan JURUSAN yang SAMA. Kuat betul jodohnya. Cuma kami berbeza dari segi dia dah lama mendirikan rumahtangga sedangkan saya masih dalam proses mengenali diri dengan lebih baik dan mencari JODOH yang Allah tetapkan untuk saya. (Masalah saya, tidak reti ekspresif depan orang yang saya suka 😭 - akan cuba cari yang MELENGKAPI insyaAllah)

Semoga Allah permudahkan jodoh saya dan dikuatkan semangat saya dan saya tidak berputus asa mencarinya. Amin. 

Saya bersyukur Allah anugerahkan Mena dalam hidup saya. Seorang kawan yang baik, jarang nak terasa dengan kawan baiknya yang emosional ni. Mulai tahun ini, saya bertekad untuk ubah diri saya dengan menyertai kelas-kelas pembangunan diri untuk menjadikan saya seseorang yang lebih baik lagi dari segi kawalan emosi (EQ). Amin, InsyaAllah.

Semoga Mena diberkati Allah sentiasa dan selalu dalam keadaan sihat dan gembira di samping keluarga tercinta. Semoga kita BERSAHABAT SAMPAI SYURGA, AMIN 😊 

No comments:

Post a Comment