Wednesday, July 21, 2021

AUDIT

 Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum

Awak tahu apa yang membuatkan saya PALING MENYESAL?

Iaitu KEJAHILAN saya dan KEEGOAAN SAYA.

Saya menyesal kerana saya terlalu EGO dengan awak. Saya buat tak endah je tentang perasaan awak kerana saya nak seperti apa yang saya nak. 

Saya tidak IKHLAS. Saya mengharap awak membalas sama seperti saya buat. Sekiranya saya pernah chat awak, saya nak awak pun chat saya jugak. 

Saya menyesali sangat-sangat. Dan belajar daripada kesilapan ini. Moga saya menjadi insan yang lebih baik untuk sentiasa pandai mengurus EXPECTATION dan tahu di mana saya mahu meletakkan ATTACHMENT saya. 

How to AVOID FRUSTATIONS?

1. Lower your ecpectations - dengan tidak attach dengan makhluk kerana akan menyebabkan expectation dan expectation selalu membawa kepada kekecewaan

2. ISTIKHARAH - ask Allah untuk memberikan yang terbaik buat diri kita

3. BERSYUKUR - kira segala kebaikan Allah dah bagi kepada kita, cuma satu ni je Allah tak bagi lagi janganlah kita menafikan kebaikan-kebaikan lain yang Allah telah berikan

4. TAMBAH VALUE DIRI - don't allow opinion of others make you question who you are. Have a strong core value - kenali diri dan tambah value diri. Jadikan diri kita lebih baik

5. LOVE YOURSELF - selflove sangat penting! When things change INSIDE you, things will chage AROUND you



No comments:

Post a Comment