Friday, July 23, 2021

Dear Biha, HAPPY BIRTHDAY

Bismillahirrahmanirrahi,
Assalamualaikum



Lusa merupakan hari jadi saya. Kali ni bebeza sedikit daripada tahun sebelumnya kerana tahun ni saya plan sendiri hari jadi saya. Saya yang membuat tempahan kek - 2 biji kek (satu untuk kawan-kawan di Ofis, dan satu lagi untuk keluarga di rumah). 
Selalunya tahun-tahun sebelumnya adik akan membeli kek last minute. Iaitu membeli kek di kedai kek pada hari jadi saya tersebut. Apabila saya pulang daripada kerja, kami akan menyambutnya bersama-sama. 

Kenangan yang tidak dapat saya lupakan tentang hari jadi saya adalah di mana saya pernah menyambutnya seorang diri dengan membeli sepotong kek dan makan seorang diri di rumah sewa. Walaupun menyambutnya seorang diri, tetapi saya happy sebab saya rasa itu cara menghargai hari di mana saya dilahirkan oleh ibu saya ke dunia. 

Kenangan lain adalah sale mencanak tinggi pada bulan kelahiran saya pada tahun lepas. Sales mencatatkan 41K dalam bulan Julai sahaja. Dan pendapatan paling tinggi adalah pada hari jadi saya 25 Julai 2020. 

Semoga tahun ini dan tahun-tahun akan datang lebih baik dan baik lagi untuk saya. Moga saya sentiasa menjadi insan yang kuat menghadapi ujian Allah. Kita tak akan berhenti daripada diuji. Ujian menjadikan kita lebih baik. Mengupgradekan value diri kita. Supaya kita sentiasa grow. My doa for this year ialah supaya saya:

1. Rajin beribadat
2. Ikhlas beribadat
3. Dimasukkan dalam syurga dengan rahmat daripada Allah
4. Dijauhi daripada maksiat
5. Mendapat kejayaan di dunia dan di akhirat
6. Dapat membuka atau memiliki sebuah kedai cermin mata saya sendiri
7. Dapat settle down
8. Berjumpa dengan jodoh aka sahabat dunia akhirat yang baik dan melengkapi. 

Pesan untuk Biha, please love yourself macam mana anda sayang dan layan orang lain, macam tu jugalah anda kena buat untuk diri anda sendiri. Awak berharga Biha. Walaupun awak direject hari ini, insyaAllah awak akan menemukan cinta hati awak suatu hari nanti. Moga Allah kabulkan. Amin. 

Dear Biha, I love you and HAPPY BIRTHDAY TO YOU. 💖🎁

No comments:

Post a Comment