Monday, July 26, 2021

Sambutan Hari Jadi Biha

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum


Kelmarin 25hb Jualai 2021, merupakan tarikh yang bermakna dalam hidup saya. Kelmarin merupakan hari kelahiran saya ke dunia yang fana ini. Terima Kasih kepada Ma dan Abah menjaga Angah selama ini. Saranghae! MA dan ABAH lah yang sentiasa ada di sisi Angah susah dan senang. Semoga Allah tempatkan Ma dan Abah di dalam Syurga kelak, diampunkan segala dosa kerana kesabaran Ma dan Abah menjaga kami selama ini. 💖💖

Saya bersyukur hari jadi pada tahun ini disambut dengan meriah sekali. Thanks to kawan-kawan di ofis dan juga kawan-kawan yang jauh di mata tetapi dekat di hati. Saranghaeo. 💓

Sempena sambutan hari kelahiran saya, Allah mengizinkan saya untuk memasak Nasi Marjerin (macam lebih kurang nasi minyak) dan kuah gulai dihidangkan bersama dengan acar timun dan cili hijau tumbuk. Nasi ni saya buat sempena ingin meraikan bersama-sama hari istimewa saya ini. Saya masakkan untuk famili dan kawan-kawan di ofis. 

Walaupun sederhana sahaja, saya ingin meraikan bersama rakan sekerja. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Saya amat gembira kelmarin. Syukur kepada Allah atas semuanya. Syukur juga saya panjatkan kepada Allah kerana mengurniakan saya nikmat selama ini. Segala ujian dan mehnah adalah untuk menguatkan hati saya yang lemah ini. 

Saya akui saya kurang kuat dari segi kawalan emosi. Hadiah terindah daripada Allah adalah dengan mengenali circle Kamalia Kamal. Saya banyak improve dari segi emosi dan lebih memahami orang lain. Perubahan ketara adalah saya tidak mudah sentap dan banyak bersyukur kepada Allah atas sekecil-kecil nikmat yang Allah berikan seperti nikmat minum air masak, nikmat udara dan nikmat diberi peluang untuk melakukan ibadah puasa sunat dan macam-macam lagi tidak terhitung banyaknya nikmat Allah. Segalanya adalah nikmat daripada Allah kerana tanpa keizinanNya, saya tidak akan boleh melakukannya. 

Hadiah yang sangat bernilai apabila Allah makbulkan doa saya agar saya mampu menjadi lebih bagus dalam mengendalikan emosi. Alhamdulillah. Lama dah saya terfikir macam mana ingin memiliki EQ yang bagus? Alhamdulillah akhirnya Allah MAKBULKAN. Syukur sangat-sangat.

Tetapi dalam kegembiraan menyambut hari kelahiranku, ada terselit berita yang kurang gembira. Iaitu, kematian kucing adik iaitu LULU. Semoga adik dipertemukan semula dengan Lulu di akhirat kelak.

Jom jenguk sedikit gambar sambutan hari kelahiranku:

Cantikkan Design Kek Ni? Soft Jer 

Siap Dengan Belon Warna Purple,
thank you Mira, Syamin dan Salwa 😘


Kek Brownies sambut di ofis

Hadiah Surprise Daripada Mena my BFF,
Lots of Love MENA 💝

Pemberian Daripada Kak Wani Momoh
LOVE YOU KAK WANI 😘


No comments:

Post a Comment