Friday, June 4, 2021

REVIEW PENGGUNAAN COSRX HONEY OVERNIGHT MASK

Bismillahirrahmanirahim

 Assalamualaikum


Dah lama saya menyepikan diri daripada menulis blog. So, hari ini saya ingin membuat review yang tidak berbayar tentang satu produk daripada COSRX iaitu COSRX HONEY OVERNIGHT MASK.

Baru-baru ini saya dapati kulit muka saya bermasalah dengan tiba-tiba. Ada timbul biji-biji kecil pada muka saya dan kulit kelihatan kusam tidak bermaya. Untuk pengetahuan semua, sudah beberapa bulan saya berhenti menggunakan serum kerana kekangan wang dan saya tidak pasti serum apa yang ingin sesuai untuk saya gunakan. 

Selepas keadaan kulit yang kelihatan kering dan kusam. Saya teringat yang saya pernah membeli satu produk untuk melembapkan kulit yang dipakai sepanjang malam. Sementelah itu, pelembap yang saya tengah gunakan sekarang semakin kehabisan isinya. Jadi, saya perlu sama ada meneruskan memakai pelembap yang sama ataupun beralih kepada jenis pelembap yang baru. 

Setelah melihat kepada keadaan kulit saya yang terkini, saya decide untuk menggantikan moisturizer yang saya gunakan sekarang dengan COSRX HONEY OVERNIGHT MASK kerana keadaan kulit saya menjadi lega setelah beberapa kali menggunakannya. Jadi, saya membuat kesimpulan bahawa kulit saya memang memerlukan honey untuk meredakan masalah kulit muka yang saya hadapi sekarang. 

Sumber imej: GOOGLE


Pada pendapat saya, texturenya ringan, dan jernih. Tidak berbau dan sedikit likat. Ia senang meresap ke dalam kulit. After effect: Kulit jadi lebih lembut, plumpy balik dan biji-biji kecil telah hilang. 

Sekiranya anda mengalami kulit jenis kering, adalah digalakkan untuk mencuba produk keluaran COSRX ini. 😘


No comments:

Post a Comment