Sunday, June 6, 2021

SWAB TEST - KES POSITIF COVID DI MY KAMPUNG

 Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum


Semalam petugas kesihatan ada membuat pengumuman di kampung saya supaya semua penduduk kampung keluar menghadirkan diri untuk swab test kerana ada ENAM kes positif covid di kampung saya. 

Kes positif COVID ni melibatkan seorang individu yang baru pulang dari Kuala Lumpur ketika sambutan raya baru-baru ini.

Kesan daripada kes positif terbabit, hari ini 6hb Jun 2021, kami keluar untuk ujian SWAB yang dijalankan di sebuah surau di kampung saya.

Berikut saya kongsikan beberapa keping gambar sepanjang menunggu proses SWAB TEST dijalankan.

Sekitar jam 0845 pagi. Masih lagi lengang 👀

Selfie sekeping dengan ma.
Abah pun nampak kat hujung tu

Sekitar jam 0915 pagi petugas kesihatan sampai 

Saya sangat gembira dan rasa bersyukur dengan keprihatinan penduduk kampung saya yang sanggup hadir ke tempat SWAB TEST dan memberikan kerjasama yang baik dengan petugas kesihatan. Saya berharap agar Allah sahajalah yang dapat membalas segala penat lelah petugas kesihatan untuk memastikan semua orang dalam keadaan yang dilindungi daripada COVID-19. 

💪😊


No comments:

Post a Comment